
56% genkender FSC
Med en genkendelsesgrad på 56 % er FSC det mest kendte mærke af sin slags i Danmark. Kigger vi i de danske webshops og på hylderne i butikkerne, er FSC også det mest udbredte mærke til produkter af træ og papir fra veldrevne skove og andre ansvarlige kilder. Vi ser FSC på møbler og interiør, legetøj, haveredskaber, køkkenartikler, papirprodukter osv. At vi er nået så langt, skyldes blandt andet vores mange medlemmer i detailsektoren, som i en årrække har arbejdet dedikeret for at øge FSC-sortimentet. De har også deltaget i vores kampagner og er synlige med markedsføring af FSC-mærkede produkter. De danske detailvirksomheder har ikke kun indflydelse i Danmark, da flere af dem har salg globalt og mange af dem også globale forsyningskæder. De har et ansvar for at indkøbe produkter ansvarligt og en stor mulighed for at præge forbrugerne i en mere bæredygtig retning.

Indkøbskrav fra JYSK, Søstrene Grene og Coop får FSC til at vokse i den danske detailhandel
Ved at stille ambitiøse indkøbskrav er JYSK, Søstrene Grene og Coop med til at øge sortimentet af FSC-certificerede produkter og emballage i den danske detailbranche.

FSC's tilbud til dansk detail

FSC Danmark stiller gratis kampagner til rådighed for webshops, butikker og andre aktører i dansk detailhandel. Gennem FSC's licensprogram tilbyder vi også en enkel løsning til at bruge FSC's varemærker, som fx logoet, i markedsføring af FSC-mærkede produkter, hvilket kræver en varemærkelicens. Vi klæder også indkøbere og marketingpersonale på til at indkøbe og dokumentere FSC-mærkede produkter og bruge FSC's varemærker i markedsføring og kommunikation.
FSC UGEN er FSC Danmarks største kampagne, hvor NGO’er og virksomheder i ugen op til påske sætter fokus på FSC-mærket og fremhæver ansvarligt skovbrug og verdens skoves vigtighed. FSC Danmark stiller en række markedsføringsmaterialer til rådighed under et specifikt tema, som kan bruges online og i trykte materialer. Kampagnen er gratis at deltage i og er for virksomheder med FSC-certificering eller varemærkelicens.
Med en FSC-varemærkelicens kan en virksomhed bruge FSC’s varemærker (f.eks. FSC-logoet) i markedsføring og kommunikation af FSC-mærkede produkter. Licensen kan både bruges til salg og brug af mærkede produkter og synliggør over for kunderne, at virksomheden tager et særligt ansvar for verdens skove. En varemærkelicens udstedes typisk til en butik eller webshop.
FSC Danmark hjælper eksempelvis indkøbere og ansatte med ansvar for marketing og kommunikation med at være up-to-date på FSC og retningslinjerne for henholdsvis FSC-indkøb og -markedsføring. Det hjælper dem også med at sikre korrekt etisk markedsføring med fyldelstgørende dokumentation Kompetenceopbygningen sker typisk gennem vores kurser og webinarer, oplysningsarbejde og medlemssamarbejder. Vi hjælper også danske detailvirksomheder med at formulere klare krav til deres leverandører, uanset om det handler om salgsvarer, emballage eller andre træ- og skovbaserede produkter.
Mere information





