Brug af FSC's varemærker

FSC-certificerede virksomheder og virksomheder med en FSC-varemærkelicens må bruge FSC's velkendte varemærker i deres kommunikation og markedsføring. FSC-certificerede virksomheder må herudover bruge FSC's produktmærker på deres produkter / produkternes emballage. Via denne side kan du læse om, hvilke muligheder og regler, der er inden for FSC-varemærkebrug, og finde konkret vejledning og inspiration.

Miljømærker i udbud

Alt hvad du skal vide om FSC's varemærker

Miljømærker i udbud

Med FSC-logoet sender din virksomhed et klart signal til kunder, medarbejdere og andre interessenter om, at I tager et aktivt ansvar for verdens skove. Og det er efterspurgt i markedet og samfundet generelt. Med FSC har I og jeres kunder et dokumenteret positivt bidrag til en række presserende dagsordener inden for bl.a. biodiversitet, FN's Verdensmål, afskovning og sociale forhold. Nedenfor kan du læse en række konkrete gode grunde til at bruge FSC-logoet gennem en certificering eller en varemærkelicens.

FSC-mærket tøj

FSC-certificerede virksomheder kan mærke deres FSC-produkter med FSC's produktmærke. Mærket kan sættes på selve produktet og/eller dets emballage. Retningslinjerne for FSC-mærkning er beskrevet i varemærkestandarden for certificerede virksomheder. På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til brug af FSC-mærket på produkter. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Skriv gode tekster om FSC

Virksomheder med eget FSC-certifikat (individuel FSC-certificering), der ansøger om ny eller fornyet certificering, skal underskrive en ny TLA (version 6) fra den 20. januar 2022 via platformen FSC Connect. TLA refererer til licensaftalen for FSC-certificeringsordningen, som også almindeligvis kaldes Varemærkelicensaftalen (Trademark License Agreement).