FSC's fem varemærker
FSC har fem registrerede varemærker, som du kan se på træ- og skovbaserede produkter i hele verden samt i virksomheders markedsføring og kommunikation.
For at bruge FSC's varemærker skal du enten have en FSC-certificering eller en varemærkelicens.
FSC-logoet
FSC-initialerne
FSC's fulde navn
Forests For All Forever-(fuld)mærket
Forests For All Forever (logo og tekst)-mærket
Alt hvad du skal vide om FSC's varemærker
Med FSC-logoet sender din virksomhed et klart signal til kunder, medarbejdere og andre interessenter om, at I tager et aktivt ansvar for verdens skove. Og det er efterspurgt i markedet og samfundet generelt. Med FSC har I og jeres kunder et dokumenteret positivt bidrag til en række presserende dagsordener inden for bl.a. biodiversitet, FN's Verdensmål, afskovning og sociale forhold. Nedenfor kan du læse en række konkrete gode grunde til at bruge FSC-logoet gennem en certificering eller en varemærkelicens.
FSC-certificerede virksomheder kan mærke deres FSC-produkter med FSC's produktmærke. Mærket kan sættes på selve produktet og/eller dets emballage. Retningslinjerne for FSC-mærkning er beskrevet i varemærkestandarden for certificerede virksomheder. På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til brug af FSC-mærket på produkter. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Varemærkereglerne for virksomheder med en FSC-certificering er beskrevet i varemærkestandarden for certificerede virksomheder. På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til brug af FSC-varemærker i kommunikation og markedsføring. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål til varemærkereglerne.
Varemærkereglerne for virksomheder med en FSC-varemærkelicens er beskrevet i FSC's varemærkeguide til ikke-certificerede virksomheder.
På denne side finder du de væsentligste regler og inspiration til FSC-varemærkebrug. Kontakt FSC Danmark, hvis du har spørgsmål til varemærkereglerne.
Virksomheder med eget FSC-certifikat (individuel FSC-certificering), der ansøger om ny eller fornyet certificering, skal underskrive en ny TLA (version 6) fra den 20. januar 2022 via platformen FSC Connect. TLA refererer til licensaftalen for FSC-certificeringsordningen, som også almindeligvis kaldes Varemærkelicensaftalen (Trademark License Agreement).
Din virksomheds brug af FSC-varemærker skal godkendes, inden materialer/tekster offentliggøres/produceres. Læs mere om godkendelse, når det gælder FSC-certificerede virksomheders brug af FSC-varemærker nedenfor.
Er din virksomhed ikke certificeret, men har en FSC-varemærkelicens, så følg instrukserne her.